Obchodní podmínky
I. Záruční doba a podmínky záruky pro spotřebitele
- Záruční doba je 24 měsíců ode dne prodeje, není-li v Záručním listu uvedena delší záruční doba.
- Pokud by v Návodu k použití byly uvedeny jakékoliv jiné údaje než v Záručním listu, je rozhodující znění v Záručním listu.
- Závazné bezpečnostní předpisy pro užití zboží jsou uvedeny v českém Návodu k použití. Výrobce ani dodavatel zboží neodpovídá za škody, způsobené nedodržením bezpečnostních předpisů pro užití zboží.
- K záruční opravě se zboží posílá poštou do Servisního střediska v Lučanech nad Nisou (dále jen opravna). Adresa je zde. Jiný způsob dopravy musí být schválen opravnou v Lučanech nad Nisou.
- Zboží může být k záruční opravě osobně předáno i do ostatních poboček. Adresy jsou zde.
- Zboží k záruční opravě musí být předáno nebo odesláno v kompletním stavu, čisté, s popisem vady, údajem o tom, kdo reklamaci uplatňuje (doporučuje se uvést telefonní číslo), dokladem o nákupu a s řádně vyplněným originálním Záručním listem.
- Nadměrně znečištěné zboží se nepřevezme k záruční opravě a vrátí se spotřebiteli, pokud se nesjedná, že se zboží na účet spotřebitele vyčistí. Zboží se čistí za ceny podle platného ceníku.
- Pokud není zboží k opravě nebo při zrušení kupní smlouvy odesláno v originálních obalech s fixačními vložkami, opravna ani dodavatel neručí za jeho poškození při dopravě.
- Pokud reklamované zboží nebylo používáno (ve srovnání se zbožím, vybaleným ze spotřebitelského balení není zašpiněno, není v něm usazený prach, dokumentace není ušpiněná, pomačkaná apod.) a je předáno k reklamaci kompletní a v originálním balení, vymění se za nové, bezvadné.
- Pokud bylo zboží používáno, má zákazník právo na výměnu vadné součásti zboží za novou součást.
- Pokud byla reklamace uplatněna do šesti měsíců ode dne převzetí zboží podle § 616 Zák. č. 40/1964 Sb. – občanský zákoník – (dále jen OZ) má spotřebitel po odbornému posouzení zboží opravnou nárok na výměnu zboží nebo na vrácení peněz.
- Pokud byla reklamace uplatněna po šesti měsících ode dne převzetí zboží, zboží se opraví, pokud je opravitelné. Není-li zboží opravitelné, vymění se za nové nebo může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
- Lhůta na odborné posouzení zboží, pokud není možné o reklamaci rozhodnout do tří pracovních dnů, může být nejvýše 7 pracovních dní (viz § 19, odst. 3 Zák. č. 634/92 Sb. – o ochraně spotřebitele, dále jen ZOS).
- Poškození zboží, způsobená jeho nevhodným použitím, nevhodnou montáží, provozem bezpředepsané údržby, příslušenství apod. nejsou vadami zboží.
- Vadami zboží dále nejsou poškození, vzniklá:
- jakýmkoliv nedodržením předpisů pro užití a údržbou zboží, uvedených v Návodu k použití,
- mechanickým poškozením, způsobeným pádem nebo nárazem při přepravě po nabytí vlastnického práva ke zboží spotřebitelem,
- neoprávněným zásahem do elektrické nebo mechanické části zboží,
- vniknutím cizích předmětů do vnitřního prostoru zboží,
- vniknutím vody do vnitřních prostor zboží, které nejsou určeny ke styku s vodou, případně nedostatečné vyschnutí zboží po předepsaném čištění,
- neprovedením, špatným nebo nedostatečným provedením údržby či kontroly, předepsanými v Návodu k použití.
- Vadou zboží není opotřebení, přiměřené době jeho používání.
- Záruka se nevztahuje na životnost baterií.
- Pokud bude reklamované zboží či dokumentace neúplné, nebo byly porušeny podmínky záruky, nebo bylo zboží nadměrně opotřebováno, opravna reklamaci zamítne.
- Pokud opravna neuzná opravu jako záruční na základě porušení podmínek záruky, oznámí to spotřebiteli písemně.
- Termín záruční opravy nesmí být delší než 30 dní, nebude-li zboží odborně posuzováno.
- Lhůta, přiměřená k odbornému posouzení vady je 7 pracovních dní ode dne převzetí reklamovaného zboží od spotřebitele. Tato lhůta se nezapočítává do termínu oprav podle čl. 22 (viz § 19, čl. 3 ZOS). Termínem opravy je potom doba od převzetí zboží od zákazníka do dne, kdy je zboží v místě uplatnění reklamace připraveno k vyzvednutí, prodloužená o lhůtu k posouzení zboží.
- Termínem opravy je doba od převzetí zboží od spotřebitele do dne, kdy je zboží připraveno v opravně k vyzvednutí, při odeslání zboží poštou na adresu opravny v Lučanech nad Nisou doba od převzetí zásilky do dne, kdy je zboží předáno dopravci k vrácení spotřebiteli.
- V případě, že opravna opravu dodatečně uzná jako záruční, se doba na projednání podmínek oprav podle čl. 21 nezapočítává do termínu záruční opravy podle čl.22.
- Při výměně zboží za nové se díly, dodávané jako spotřební materiál (např. baterie apod.), pokud byly používány, nevyměňují.
- Při převzetí reklamace od spotřebitele vystaví přejímající List oprav a proti podpisu Listu oprav předá zákazníkovi jednu kopii jako doklad o převzetí zboží do opravy. Podpisem Listu oprav zároveň zákazník potvrzuje, že souhlasí s podmínkami opravy, které jsou natištěny na Listu oprav.
- Při zaslání zboží do opravy poštou vyplní List oprav Servisní středisko, kde osvědčí stav zboží při přejímce – kompletnost zboží, úplnost dokumentace, zda je zboží vyčištěno podle Návodu k použití apod.
- V případě, že nebude spotřebitel souhlasit se zamítnutím reklamace a bude trvat na bezplatné opravě a obě strany se nedohodnou, předá opravna zboží k posouzení soudnímu znalci nebo autorizované osobě (dále jen posuzovatel). Spotřebitel a opravna uzavírají tímto dohodu, že uzná-li posuzovatel reklamaci za neoprávněnou, uhradí náklady na posouzení spotřebitel. Bude-li reklamace posuzovatelem uznána za oprávněnou, uhradí náklady na posouzení opravna a zboží bezplatně opraví.
- Poskytnutím záruky nejsou dotčena práva spotřebitele, která se ke koupi zboží váží podle zvláštních právních předpisů.
II. Záruční a pozáruční servis
Informace o servisu a o dalších službách jsou zde.
Dodatek k Obchodním podmínkám
podle § 53 Zák.č. 40/1964 Sb. – občanský zákoník – ve znění pozdějších změn a doplňků, dále jen OZ. Tyto Obchodní podmínky neplatí pro zboží, zakoupené osobně v našich prodejnách, i když bylo rezervováno přes internet.
III. Informace podle § 53 obchodního zákoníku:
-
dodavatel
Progrill, s. r. o.
Lučany nad Nisou 599
468 71
IČ: 22792732
DIČ: CZ22792732
Reg. u Krajského soudu v Ústí n/L oddíl C, vložka 278 tel. +420 702 163 653
e-mail: info@progrill.cz
-
zboží dodavatele nepodléhá režimu schvalování
-
charakteristiky zboží
Názvy zboží a jeho hlavní charakeristiky jsou uvedeny na stránkách jednotlivých druhů zboží. -
cena zboží
Ceny jsou uvedeny na stránkách jednotlivých druhů zboží a v objednávce. K cenám uvedeným v objednávce se již nepřipočítávají žádné další poplatky. -
náklady na dodání v ČR
- Při hodnotě objednávky do 2 000 Kč s DPH účtujeme dopravné a balné ve výši 120 Kč
- Při objednávce nad 2 000 Kč s DPH dopravné a balné neúčtujeme.
-
zrušení kupní smlouvy
Kupní smlouvu lze zrušit písemným prohlášením spotřebitele a vrácením zboží na adresu dodavatele nejpozději do 14 dnů ode dne jeho převzetí za těchto podmínek (viz § 53, odst. (6b) OZ):- U zboží, které nebylo použito, vrátíme kupní cenu zboží, sníženou o náklady na vrácení zboží.
- Náklady na vrácení zboží:
- základní náklady na vrácení nepoužitého zboží (vybalení, vizuální a funkční kontrola a zabalení) jsou 120 Kč u příslušenství nebo náhradních dílů a u zboží s cenou do 1 000 Kč a 300 Kč u ostatního zboží. Ceny jsou uvedeny s DPH.
- doplňkové náklady na vrácení použitého nebo poškozeného zboží (kompletace neúplného zboží, výměna nebo doplnění dílů pro styk s potravinami, případně oprava poškození (s vyjímkou opravy vad, které by byly záručními vadami) a vystavení dokumentace budou účtovány podle ceníku, platného v době vrácení zboží.
- Zboží, které bylo použito a je určeno pro styk s potravinami, není možné z hygienických důvodů vrátit.
- U zboží, jehož některé součásti jsou určeny pro styk s potravinami, se kupní cena sníží o cenu částí, přicházejících do styku s potravinami, protože tyto díly zboží nejsou z hygienických důvodů opakovaně použitelné a o náklady na vrácení zboží podle čl. 2. Tyto díly zboží jsou majetkem spotřebitele.
- Peníze za zboží budou k vyzvednutí v pokladně dodavatele v jeho sídle. Pokud bude u zásilky číslo bankovního účtu, zašleme peníze převodem. Použité díly, které byly součástí vráceného zboží, budou k vyzvednutí v sídle dodavatele.
- Vracíte-li zboží za více než 5 000 Kč včetně DPH, zásilku laskavě pojistěte na její skutečnou cenu. Za poškození nepojištěných zásilek je max. náhrada 5 000,– Kč.
- Pokud si vyzvednete zásilku na poště o více než 5 pracovních dní později ode dne, kdy jsme Vám ji odeslali, a vrátíte ji na konci lhůty pro vrácení, doložte laskavě den převzetí zboží dokladem o dni převzetí zásilky.
-
náklady na komunikační prostředky
Žádné náklady na použití komunikačních prostředků dodavatele se neúčtují. -
platnost
Doba platnosti nabídky nebo ceny je do vydání nové nabídky nebo ceníku. Pro objednávku platí ceny, platné v den objednání zboží. Akční ceny zboží platí do ukončení akce nebo do doprodání zboží.
IV. Informace o podmínkách a postupech pro uplatnění práva odstoupit od smlouvy:
Objednávku lze zrušit před odesláním zboží bezplatně telefonem, faxem nebo e-mailem u dodavatele. Uplatní-li spotřebitel právo na zrušení kupní smlouvy podle čl. III. f), musí tak učinit písemně při vrácení zboží.